Friday, February 24, 2012

This is leadership by example

This is leadership by example.
Have you ever seen CSL or KSK eating with the rakyat in this manner?

 
 

Ketua Menteri Pulau Pinang, Saudara Lim Guan Eng sedang makan nasi bungkus, menu yang sama juga telah disediakan untuk semua delegasi.. makan disamping delegasi, tanpa meja VIP...

Err.. Najib atau Muhyiddin korang pernah tengok makan macam ni? sepatutnya semua pemimpin wajib bersikap begini. baru lah boleh dikatakan wakil rakyat....berkhidmat untuk rakyat. bukannya rakyat yang menjadi hamba kepada mereka. bukannya bila mereka datang untuk bertemu dengan kita..rakyat bawahan terpaksa membelanjakan jutaan ringgit untuk tujuan mendirikan khemah-khemah berhawa dingin, dibentangkan karpet merah, menyediakan jamuan yang enak-enak yang hanya dilihat oleh rakyat bawahan. mereka datang dengan kereta besar, minyak diisi oleh kerajaan(duit kita rakyat) duduk hotel beribu bintang. kita sebagai rakyat apa yang dapat. dituduhnya kita pengkhianat....kerana apa...kerana membongkarkan penyelewengan yang berlaku didalam felda.

kenapa kita rakyat yang mesti takut dan tunduk pada pemimpin. kenapa kita rakyat mesti patuh pada pemimpin. jawapannya ialah kerana pemimpin itu telah melaksanakan amanat yang rakyat berikan pada mereka. kerana pemimpin itu telah melaksanakan perintah yang telah diturunkan oleh allah dan rasul. meletakan ugama allah pada tempat yang sepatutnya.mengurus negara dengan adil, bersih,telus dan amanah.kita wajib patuh pada pemimpin yang begini. tapi bukan menjadi hamba kepada mereka.kita wajib patuh selagi mereka juga patuh pada perintah allah.tetapi jika sah mereka melanggar dan ingkar pada perintah allah dengan melakukan penindasan,penyelewengan,kezaliman..... yang terang-terang didepan mata hanya pandai membuat kekayaan, bermulut manis, dan menunjukkan kekayaannya ....batang hidung hanya kelihatan di musim-musim pilihanraya sahaja. maka wajib kita tentang mereka dan menjatuhkan mereka.

LGE makan dalam satu majlis dengan pingan tanpa beralas meja

kalau dulu pemimpin-pemimpin Bn kerap kali melaungkan kata-kata bahawa jika negara ini jatuh kepada pembangkang, maka negara akan huru-hara.ingat tak kita kalau dulu bila nak pilihanraya umum maka orang-orang kampung akan membeli keperluan seperti beras,garam dan gula dengan kuantiti yang banyak. takut kalau pembangkang menang akan jadi huru hara. tapi kini terbukti memang BN kaki penipu.....kelantan 20 tahun dibawah PAS tak jadi huru hara pun. Kedah, Selangor dan Pulau Pinang  tak jadi apa-apa pun. malah lebih baik lagi jika nak dibandingkan dimasa pemerintahan BN. 53 tahun BN perintah tak rasa air percuma seperti di SElangor dan Pulau Pinang. pendapatan hasil negeri bertambah. bonus pun dapat lebih dari yang Bn boleh bagi.(pulau pinang aje)

LGE menyuap makanan mengunakan tangan di satu majlis berbuka puasa

sudah tiba masanya untuk rakyat berubah. bagi peluang kepada pakatan rakyat PR untuk membuktikan kebolehan mereka untuk merubah hidup rakyat malaysia . untuk mendapat hidup yang lebih terbela. untuk punyai pemimpin yang memimpin rakyat tanpa mengira bangsa dan agama. yang mempunyai jiwa dan harapan rakyat...... hidup sederhana ....tidak membuat kekayaan untuk diri dan keluarga.......kita tidak akan rugi apa-apa. Jika mereka gagal tunaikan janji mereka maka kuasa ditangan kita..... jatuhkan mereka pada pilihanraya seterusnya....... bukti didepan mata.....lihat negeri-negeri dibawah PR. jangan percaya pada media tali barut..... pergi sendiri melawat mereka.......sempena cuti-cuti malaysia . atau layari laman web kerajaan negeri untuk maklumat sebenar.

Nik aziz makan nasi bungkus di warong tepi jalan

Sudah cukup banyak penyelewengan di depan mata.....PKFZ, KAPAL SELAM SCORPENE, ENJIN F5, PERWAJA STEEL, KHIR TOYO, TAIB MAHMUD,SYABAS, STADIUM GONG BADAK, MASJID KRISTAL, MONSOON CUP, ROYALTI MINYAK KELANTAN DAN TERENGGANU..........BERUBAH LAH RAKYAT MALAYSIA

No comments: