Wednesday, December 23, 2009

hasan jendul... lawak giler

Hasan Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si
Hasan ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat
Sogo. Oleh kerana Hasan Jendul dan Mek Ayu baru dua bulan berkawan jadi si
Hasan Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen
baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat.

Adik sepupu Hasan pulak pegi beli satu seluar dalam hitam
berbunga-bunga baru, sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja
cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik
Hasan Jendul!

Selepas membayar, Hasan Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang
bungkus tanpa check dulu. Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek
Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu.

(Dan surat yang dia tulis tu berbunyi cam nie);

Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu, San pilih hadiah nie kerana Ayu tak pernah
pakai bila kita keluar jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan
sebab pasal adik sepupu San,San dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau
berpeluh tak lembap sangat.

Tapi San tengok adik sepupu San pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak.San
pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia
punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok saje. San suruh dia try Ayu punya
sebab saiz promoter tu lebih kurang Ayu je.

Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu suka sebab San rasa memang sesuai
dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan San. San harap Ayu
akan pakai untuk San hujung minggu nie. Salam sayang untuk kekasihku,Mek Ayu.

Yang amat menyintai dan menyayangi dirimumu,Hasan Jendul

P/S : Kalau Ayu nak pakai, San nampak stail terbaru
ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan
sedikit rambut.

No comments: